Celkem zemře denně více než 3000 lidí v silničním provozu, kromě toho je bezpočet lidí zraněno. Řecko, které je pro mnoho lidí oblíbenou prázdninovou destinací, má jedny z nejnebezpečnějších silnic Evropy.

Zěmě, které vykazují nejvyšší počet silničních úmrtí na 100 000 obyvatel, jsou Eritrea, Egypt, Afgánistán, Irák, Niger, Angola, Spojené Arabské Emiráty a Gambie.

Přes 90% úmrtí na silnici se odehrává v zemích s nízkou neb střední úrovní příjmu. To znamená, že nejnebezpečnější silnice jsou mimo Evropu.

Jedinou výjimkou je Litva, která je známá svými nebezpečnými silnicemi. Zde je míra úmrtnosti na 22,4 na 100 000 obyvatel. Pro srovnání, Norsko má míru úmrtnosti na cestách 0,5 na 100 000 obyvatel.

Další oblíbené prázdninové destinace v Evropě mají následující míru úmrtnosti na 100 000 obyvatel:

Turecko 13,4
Itálie 9,6
Španělsko 9,3
Franice 7,5

Světová organizace zdraví uveřejnila oficiální statistiku 10 nejnebezpečnějších evropských zemí z hlediska silničního provozu:

Litva 22,4 úmrtí na 100.000 obyvatel
Černá Hora 20,4
Litva 17,9
Gruzie 16,8
Bělorusko 15,7
Moldavsko 15,1
Slovinsko 15,1
Řecko 14,7
Polsko 14,7
Slovinsko 14,6

(Zdroj: Globální zpráva k bezpečnosti na silnicích, WHO)

V některých zemích je nebezpečný standard silnic, v jiných zemích je nebezpečná řidičská kultura nebo objem dopravy.

Níže je přehled specifických silničních úseků, které mají silný dopad na dopravní nehody:

Bolívie: Stará Yungus silnice (silnice Yunga), 80 km dlouhá horská silice, která spojuje Coroica s La Paz.
BrazílieInterstate 116, rušná silnice s výmoly, špatným značením a velkým provozem.
Čína: Sichuan – Tibet, silniční úsek mezi Chengdu a Tibet je často zasažena sesuvy půdy a lavinami.
Kostarika: Pan Americká dálnice, úsek mezi San Isidro de El General do Cartaga je nazván „silnice smrti“ protože je plná děr a ostrých zatáček.
Ekvádor: Cotopaxi Volcano road – 40 km dlouhá špinavá silice, která křižuje řeku u vstupu do Národního parku Cotopaxi.
Egypt: Luxor-al-Ghurdaqah, tato silnice k Rudému moři je nechvalně známá svými nehodami v noci, zejména Egypťané řídí bez světel.
Anglie: A44 – úsek cesty mezi Leominster a Worcester je velmi dobře známý svými čelními nárazy.
Řecko: Patiopoulo – Perdikaki, strmá stěrokvá cesta bez značení. Umístěna v regionu Agrafa.
Indie: Silnice Grand Trunk Road, úsek silnice, která je v Indii nejvytíženější. Mnoho velkých kaminonů používají tuto silnici, stejně jako volské povozy, zvířata, cyklisté a chodci, díky čemuž je cesta velmi nepřehledná.
Keňa: úsek cesty z Nairobi – Nakuro – Eldoret má extrémní vliv na dopravní nehody. Každý rok na této silnic umírá více než 300 lidí během dopravních nehod. To nastává zejména kvůli nebezpečnému předjíždění, příliš vysoké rychlosti nebo řízení pod vlivem alkoholu.
Chorvatsko: pobřežní silnice (silnice vedoucí podél Jadranského moře) je úzká, kroutí se a je rušná. Je tam také mnoho úseků, kde je málo bezpečnostních bariér a chybí zpevněné krajnice.
Maroko: Marrakesh – Agadir, úsek silnice s velkým provozem, autobusy a taxíky, které se předjíždějí na strmých a úzkých zatáčkách.
Mexiko: dálnice 1, vinutá a úzká silnice s těžkými výmoly z Tijuana do Cabo San Lucas která postrádá bezpečnostní bariéry, zpevněné krajnice a označení.
Namibie: záliv Swakopmund – Walvis, těžký provoz a mnoho čelních srážek když řidiči špatně odhadnou vzdálenost mezi auty.
Nepál: dálnice Prithvi, velmi vytížená cesta, na které je možné během období dešťů zažít sesuvy půdy nebo zhroucení silnice.
Nigérie: Lagos – Ibadan – Ogbomosho – Ilorin – Jebba – Minna – Abiyo, velmi vytížená silnice s hlubokými výmoly, což znamená, že řidiči musí často řídit na nesprávné straně vozovky, aby se výmolům vyhnuli.
Pákistan: N-35 (dálnice Karakoram), horská silice v severním Pákistánu, která je často blokována sesuvy půdy, záplavami a blátem.
Peru: Kuelap – Celendin – Cajamarca, úzká štěrková cesta s útesy a serpentinami.
Portugalsko: IP3, strmá a špatně udržovaná cesta bez centrální rezervace.
Skotsko: A77, klikatá cesta, která leží na jihovýchodě země, dochází tam často k fatálním dopravním nehodám.
Španělsko: Carretera Nacional N340 – úzká silnice podél Costa del Sol kde bouraí často opilí řidiči a angličtí turisté (kteří nejsou zvyklí řídit na pravé straně).
Jižní AfrikaN3, silnice mezi Warden v provincii Free State a průjezdem Van Reenen’s Pass ve KwaZulu-Natal je místem hodně nehod kvůli mlze, dešti, větru a úzkým silnicím.
Turecko: Bodrum – Milas – Soke, úzká pobřežní silnice bez bezpečnostních bariér v mnoha úsecích, které jsou extrémně nebezpečné, když je povrch vozovky mokrý.